6. 2. 2011.

Etiquette



Dve divne zenske i meni ravne ovisnice o netu, SwissMiss i Jessica Hische (how many "s"s!), nedavno su me pocastile preslisavanjem o ponasanju u poslovnim relacijama.

Iako od njih uvek dobijamo vrhunski materijal uz down-to-earth attitude, ovoga puta jos silnije su me obradovale. Ono sto je sroceno u pdf-u od 10 strana i u jednom online clanku od 5 skrolova (i eto meni nove jedinice za duzinu teksta na netu), ne mozete tako komprimovano, sadrzajno, precizno i razumljivo naci nigde.

SwissMiss nam je skrenula paznju na tekst Brilliant at the Basics of Business, autora Davida Aireya. Odmah sam se upecala jer prva od 100 stavki kaze: TALK NORMALLY. Ako imate dodira sa ljudima koji koriste previse skracenica i gistro reci, prodaju maglu i razbacuju se floskulama, shvatate velicinu ovog jednostavnog saveta. I onda se takvi saveti redjaju dalje. Jasni, direktni, osvescujuci za onog ko ume da ih cita.

Jessica, sa druge strane, napisala je post kao odgovor na fan mail u kome ju je neko pitao kako frilenser da dodje do posla. Isto kao i Dejvid malopre, ona krece direktno, s neba pa u rebra - Don't be a dick. To stvarno jeste dobar savet za pocetak, i istovremeno savet koji vam niko nece dati. A onda, set saveta za dizajnere, pa set saveta za ilustratore i slovadzije. Kako drugacije da vam prevedem "letterers"? Uglavnom, sve prsti od komentara zahvalnosti i Dzesika to sasvim izvesno zasluzuje posto svoje precious vreme odvaja za ovakve stvari, prvenstveno korisne drugima. Respect.

U osnovi, sve se svodi tu recenicu s pocetka. If you work really hard and you're kind, amazing things will happen.

* * * * * * * * * * * * * * * * * *

2 коментара:

  1. Odavno se nisam radovala citanju pdf-a :D
    Jano, upropasti me. Upropasti mi reputaciju nekoga ko ne cita nista duze od tih 5 skrolova. :P

    A prva recenica je stvarno amin. Nista vise (ni manje) nije neophodno.

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails