15. 10. 2012.

Oceanario de Lisboa

Lisabon je bio nase prvo bitno inostranstvo. Castili smo tim putem kada smo zavrsili fakultet. To je, dakle, bilo... 2003. Ne secam se koji sam foto aparat imala sa sobom, od fotki ni traga ni glasa. Mislim da sam ih imala u papirnog formi, iz naseg prvog digitalnog aparata. Ali nemam pojma gde su.

Ono sto je uvek sa mnom i sto se reaktiviralo sa pocetkom nove skolske godine i sveznjem kljuceva za fakultetske odaje, jeste privezak iz lisabonskog Okeanografskog muzeja. Videli ste ga nedavno na MisoMiss.




Oceanario de Lisboa je jedini okeanografski muzej u kom sam bila i sigurna sam da na svetu ima i vecih i spektakularnijih instutucija iz ovog foldera, pa ipak, ono po cemu ja pamtim ovaj muzej sasvim je jedinstveno i cini ga jednom od prvih stvari kojih se setim na pomen Lisabona. Upada u mini listu na kojoj su svetlo u Cascais-u, sirina Belem-a, nestvarnost Sintre, beskonacnost Cabo da Roca, prostranstvo Costa de Caparica i - Pastes de Belem. O tome moram da priredim posebnu storiju.


Da se vratim na nenadmasnost lisabonskog Oseanarija...


Kada se priblizite toj zgradi na vodi vasu paznju ce osvojiti velike fasade prektivene glaziranim plocicama koje grade podvodne scene svojim razlicitim tonovima dobijenim pametno dekorativno dizajniranim rasterom plave boje na beloj keramickoj plocici. Nista vam nije jasno? Ovo je jedna od situacija kada slika zaista govori vise od 1000 reci:





Oceanario je izgradjen u okviru Expo-a 1998. a za ove velike panele, koji su logican nastavak i tribute portugalskoj tradiciji keramickih plocica na zidovima kako u enterijeru tako i u eksterijeru, zasluzan je tim koji je predvodio Ivan Chermayeff iz njujorskog studija Chermayeff & Geismar i koji je za ovaj projekat nagradjen.




Plocice su pomocu sablona bojene rucno i 6 spratova visok mural napravljen je od 54.000 plocica jednake velicine i 64 razlicita rastera.












Aplauz svima, od ideje, preko razrade, pravljenja plocica i - postavljanja! Javite se ako imate majstore ovog kalibra za postavljanje plocica.



7 коментара:

  1. Majstora nemamo, samo majstoricu koja postavlja postove u rangu sa gore pomenutima ;)
    Dolazim i dalje redovno, ali priznajem, ponekad se osećam kao srednjovekovna seljančica zalutala u SF romanu :) Previše gledam teksture iz pelena i portikli...
    kiss

    ОдговориИзбриши
  2. ovo je Fantastično!!!
    bila sam u dva velika aquariuma, u Barceloni i Genovi ali ovaj ima jaki vizuelni impakt. onja barcelonski je impozantno umetnut u porto in ima impozantni prilazak preko Ponte de Rambla, drugi je oličje didaktike, kde uđeš u (ponekda) i direktnim, taktilni kontakt sa morskim svetom....ali ovaj portugeš je jednostavno prelep. Kako sam mogla to propustiti kod mog poseta???

    ОдговориИзбриши
  3. ohh, koliko novih razloga sam skupila u zanjih par godina....
    Portugal je prekrasan. Tako izvan svih (EU) trendova...sentimenti prorade i sva čutila se iskristaliziraju. Nešto slično sam osetila samo još kod Korzike.
    Očekujem, da me to čeka još kod istočnog severa.

    ОдговориИзбриши
  4. Eto [ta se sve mo\e sa keramikom!!! Fascinantno!!

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails