21. 2. 2012.

MASTER: Robert Doisneau

Davno pre street style fotografa kakve danas znamo, postojao je ultimativni fotograf ulicnog stila grada Pariza, Rober Doano.



Robert Doisneau photographed by Bracha L. Ettinger in his studio in Montrouge, 1992, via Wiki


Za njega sigurno vec znate. Prepoznajete i volite njegove sarmantne, jedinstvene fotografije iako mozda ne znate da je upravo on njihov tvorac. 1984. proglasen je Vitezom, nosiocem Nacionalnog ordena Legije casti.


On i Breson (o kome cu morati jednom da priredim jedan slican kratki presek) predstavljaju pocetak fotozurnalizma. Ulice Pariza ranih tridesetih, Leica u ruci. Duh Pariza u vremenima koja deluju tako daleko, meko i savrseno romanticno. Cini mi se da nam i dan danas mastanja o Parizu delom grade ove i ovakve fotke. Le Baiser de l'Hôtel de Ville nam je valjda svima urezan u DNK...





... a ja i za ove mogu upravo isto to da kazem:




Les petits pains de Picasso, 1952



Jacques Prevert, 1955



Le vélo de Tati, 1949



Le Lapin du Champ de Mars, 1943



Be-Bop in Club du Vieux Colombier, Saint-Germain-des-Près, 1951



Mademoiselle Anita à la Boule Rouge, rue de Lappe, 1951



Les coiffeuses au soleil, 1966



Les tabliers de la rue de Rivoli, 1978



L'information Scolaire, 1956


I eto, ovo ispade perfektan nastavak i ocigledna potvrda jucerasnje tvrdnje da je sve sto vam treba crna boja. I njeni tonovi.

14 коментара:

  1. Pa da:)

    Savrseno balansirajuci izmedju zurnalizma i umetnosti, uvek uspeva da uhvati to neko parisko ludilo...draze su mi ove sa nepoznatim ljudima

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. mogu da razumem to, ali te tri su totalno iconic. nisam mogla da ih zaobidjem. narocito ovog pikasa.. ta fotka, osecaj i mindset su mi nekako kao deo licnog manifesta :P

      Избриши
  2. Анониман21.2.12. 09:33

    Kako su puuune zivota, tako inspirativno!

    ОдговориИзбриши
  3. crnobele fotke izčiščuju bit i uvek mi je zanimljv, da kod crnobelih filmova ne shvatim da nije u boji:)

    Marni. Zelena sam od muke. Naš provincialni HandM nije jedna od 600i bakšiš prodavaonica na svetu.
    A dok žena stigne do glavnog grada (sat vremena) ostat če prazni manikini. A ja imam spisak.
    Ne želim više čuti za 8.mart. Kupiću si grančicu mimoze.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. naravno, to sto su crno bele uopste nije njihova glavna odlika, ali mi se slucajno nadovezalo na jucerasnju pricu pa je bilo zgodno podvuci.

      Mi nemamo ni H&M, a kamoli Marni za H&M :D
      A i da imamo, verovatno bi bilo kao kad je Jason Wu stigao u Target. Preprodavci koji su pokupili sve sto je bilo u prodavnici i devojke koje se bune i snimaju ih mobilnim telefonom. Groooozno.

      evo:
      http://www.youtube.com/watch?v=LADVFPWQOng

      Избриши
  4. Ne kupujem u H&M, ne zbog snobizma, nego jer je roba zbilja loše, loše kvalitete a uz to tamo uvek vlada neki miris po hrpi odječe koja je predugo stajala u kontejnerima na ne baš suhom mestu (dovoljno elegantno rećeno?):( a i inače nisam njihova ciljna publika. Ali, koji komad iz Stelline i ove kolekcije bi sa velikim zavdovoljstvom posjedovala (pa prezraćila bi). Sećam se, da su komadi iz Stelline kolekcije još koji mesec poslje bili na štandovima...ali u ono vreme nije još vladala ta manija, koju su sada pomno stvorili;)
    Inače, Marni je "moja" nuber One od uvk i poslje nje dugo, dugo niko. Ajde posle dođe Etro.
    Kupiću si dve grančice mimoze pa svaku za svoje uho. Više bohemian chic od toga..;D

    ОдговориИзбриши
  5. znam, znam, moji komentari su več mali "eseji" :I

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hej! ne smetas uopste, stavise!
      samo kazem da bih ti volela doci u goste i videti tvoj presek stvarnosti. sa svakim novim komentarom sve sam sigurnija da bi to bilo divno mesto za svakodnevno posecivanje!
      :*

      Избриши
  6. :) hmm, ima još par onih koju su glasali za otvaranje Matidinog dvorišta ali ja tako volim dolaziti u goste i viriti kroz prozore, ni u real worldu nisam puno kod kuće (osim sada, kad sam na bolovanju pa fino, bez žurbe obilazim sve meni drage)
    A kod tebe je tako fino :*

    ОдговориИзбриши
  7. "da je sve sto vam treba crna boja. I njeni tonovi" potpisujem! nisam u ljubavi sa danasnjim Parizom kao sto sam sa onim do '60. mozda je to skopcano bas i sa sarmom ovih fotografija..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. eeee a bas sam se potrudila da vas mojim sedmodnevnim izvestajem iz pariza zaljubim u pariz u boji! ;)

      Избриши
  8. ja obozavam i njega i Bresona, fantasticni su! i bas me odusevio ovaj post jer se bavim fotografijom. amaterski, ali ipak.. :)

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails