20. 7. 2011.

Alex Steinweiss



-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

U ponedeljak, 18. jula, umro je Alex Steinweiss, ikona svetskog dizajna.

-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-




Ovaj čova iz Bruklina, NYC, rodjen je 1917. i ostaje najpoznatiji kao dizajner omota ploca, stavise, smatraju ga ocem savremenog dizajna LP-ja. Evo ga na slici gore kako rukom na pausu pravi velelepni plakat za Turandot Djakoma Pucinija, a ispod je i gotov masterpiece, svez kao da je nastao danas. { Large scale zahvaljujuci LATimes-u }





Kada je, 1939 postao prvi art direktor Columbia Records, omoti ploca bili su obicne papirne vrecice. A onda, Steinweiss se prakticno specijalizovao, i na ovu temu do '73. proizveo oko 2500 specificnih radova koji imaju njegov potpis all over.

























Drago mi je sto mogu da kazem da ga se nismo setili tek sada. Taschen je pocetkom ove godine objavio knjigu posvecenu njegovom radu. Zove se Alex Steinweiss, The Inventor of the Modern Album Cover.







Za ovu knjigu Taschen je narucio da se na osnovu Steinweissovog izuvijanog, rukom crtanog pisma Steinweiss scrawl, izradi font koji bi se koristio za izdvojene recenice i druge naglasene segmente u tekstu.





Tako je Steinweissov škrab Michael Doret po narudzbini pretvorio u Steinweiss script, font koji toliko dugo ceka da bude predstavljen na mom blogicu, a evo tek sada, tuznim povodom dolazi na red.





Kada je obavio zadatak i naruceni font isporucio Taschenu, nastavio je da radi na familiji. Zeleo je da je razvije toliko da deluje sto prirodnije, sto blize originalnim rukopisnim verzijama. Da bi dobio prirodni tok sklapanja slova u celine, sa varijacijama i razlicitostima, smislio je sistem koji se na kraju uoblicio u familiju od 9 fontova.





Light, Medioum i Bold od tezina, a Simple, Fancy i Titling od verzija raspevanosti, od najjednostavnije do najkomplikovanije verzije. U gornjoj preglednoj tabelici vidi se kako to funkcionise.

Poslastica za dizajnera koji voli kvalitetnu sirovinu i odresene ruke, ovaj font je kao fatamorgana. Moja prva asocijacija na Steinweiss Script uvek je ova duuuuga tabela alternativnih znakova i ligatura. Mogucnosti su beskrajne, zato ju je Doret naslovio An Incomplete Character Set.





Vise o projektu i kompletan pdf sa prezentacijom fonta na Behance-u Michaela Doreta.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

So there it is. Kao hvala Steinweissu za graficko nasledje koje je iza njega ostalo, nas radni zid naredne godine ce krasiti kalendar sa 12 njegovih remek dela.

{ Preorder HERE }








-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

4 коментара:

  1. Prekrasni omoti, baš bi bili fini na neki steni...pomalo izgledajo kao coveri (pra)starih edicija Vogue-a:)

    ОдговориИзбриши
  2. o da, ima on veze i sa kozmetikom. to je to vreme, besprekorno stajlish!

    ОдговориИзбриши
  3. nadjoh u barseloni u caixa forumu ovu knjigu,http://www.thamesandhudson.com/9780500515686.html, odusevila sam se i setila tebe ;)

    ОдговориИзбриши
  4. o da pisala sam ljubavnu storiju o toj knjizi. uh uh sad sam jos i guglovala caixa forum... leeepo!

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails