31. 3. 2011.

Penguin 75




Ovaj post se krčkao jaaaaako dugo. Knjige su pored slova moja najuža struka. Dakle, sa njima paž-lji-vo. Lomljivo. Dragoceno. Precious goods.
Ne znam da li možete da zamislite kako sam se osećala kada sam u nedelju otišla u Artget na izlozbu Penguin 75. Reći ću vam. Thought I'd died and gone to heaven.



Paul Buckley na otvaranju izlozbe, pic via blokovi.org


Izložba prati knjigu, knjiga prati godišnjicu. Izdavačka kuća Penguin prošle godine je proslavila 75 godina rada. Zbog toga su upriličili ovu knjigu o knjigama. Uredio ju je izvršni potpredsednik kreativni direktor američkog Penguin-a, Paul Buckley, isti onaj koji se prošle nedelje vrzmao po Beogradu, držao predavanje i vodio radionicu u okviru konferencije Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik. Kako to u poslednje vreme često biva sa za dizajnersku zajednicu bitnim gostima, i za njegovu posetu Beogradu, kao i za prošlogodišnji dolazak Stevena Hellera, zahvaljujemo Mirku Iliću.



Ingsu Liu i Paul Buckley vode radionicu, pic via blokovi.org

Knjiga Penguin 75 predstavlja 75 ključnih korica iz američke Penguin arhive. Ilustrativne, narativne, cinične, preduhovite, zabavne, sveže, upadljive, učinile su da se na izložbi osećam kao u prodavnici slatkiša pred Bozic. U katoličkoj zemlji, of kors.





Lični komentari, opisi procesa rada, beleške autora, koncept praktično identičan onome koji smo Olivera Batajić i ja predstavile izložbom u Grafičkom kolektivu 2008. Potvrda da smo našu malu izložbu osmislile ispravno, istinito, precizno. Čak su na obe ove izložbe bile izložene i same knjige.

Vezane drečavo narandžastim gajtanima, meke, savršeno štampane na savršenim papirima, na dodir puterasto nežne. Okidaju osećaj očaranosti i studentske zaljubljenosti koja je činila da za prve ino knjige koje su se pojavljivale u prodavnici ispod Beoizloga spucam ozbiljan procenat tadašnje stipendije. I eto nas na istom mestu. Beoizlog. Nismo nivo ispod, već nivo iznad. Srce u grlu.







Na izložbi, neke obožavane korice i neke koje su od tada postale obožavane. Originalne korice sa svetlucajućim folijama, fino grubim vododisperzivnim lakom i parcijalnim sjajnim preko, kaširane na crnu penu. Neke solo naslovne, neke čitave korice, rasklopljene i predstavljene onako kako ih dizajner vidi dok radi na rešenju.






Now, pažljivo čitajte izložbu i saznaćete svašta o procesu rada, o odnosu izdavača, urednika, dizajnera/ilustratora i autora knjige. To je jedan neverovatan krug. Kada su knjige pred nama svi hvalimo dizajnera. Retko ko se seti mozga operacije, onog ko je držao uzde, vraćao skice dok ih nije utegao u ono što je smatrao za pravo rešenje. Tako stvari stoje i sa vezenim koricama koje su trenutno huuuge na netu. Vezla strpljivo dva meseca Jillian Tamaki, art direktorisao Paul Buckley. Za Emom nisam luda, ali su zato Black Beauty i Secret Garden... nestvarne.








Široke klapne su dodatni treat, prolongiraju priču, uživljavaju dodatno u taktilnost. Verno prenošenje ručnog rada sigurno je doneo na pravi način osećaj i na štampanu koricu, u stvarnosti garantovano deluje kao da u rukama držite vez.








Još jedna nova Penguin-ova edicija koja je eksplodirala all over wwweb je edicija Great Food koju je dizajnirala Coralie Bickford-Smith, ista ona koju smo upoznali kada nam je servirala onu divotu od Ficdzeralda, svog u folijama. Kada vidim ove rikne složene u dugu... od sreće mi preskoči srce.




























Na kraju, upravo uz onog Keruaka, SwissMiss nas obavesti o preslatkoj novosti - Penguin luggage tags. ON THE ROAD with Kerouac and Penguin. Druga vam je opcija za savršeno opisni tag - The Lost Girl. To nisam.




Uh. Eto. Prikupila sam to sve na jedno mesto. Preveliko za jedan blog post, premalo za sve sto mi se roji po glavi povodom Penguin-a. Uglavnom, izlozba Penguin 75 u galeriji Artget traje do 6. aprila i ne smete da je propustite. Penguin knjige su ON THE ROAD i preko okeana su vam dosle na noge.

~ ~ ~

FURTHER READING:
intervju povodom izlaska knjige naDesign Related i Casual Optimist



.

8 коментара:

  1. hvala na odličnoj preporuci!
    umalo da i meni srce preskoči, ovo je divno!!!

    ОдговориИзбриши
  2. ne mogu da verujem. odlične korice. nisam imala predstavu da je pigvin takav..baš mi je sad stigla jedna njihova knjiga, ali nisu takve korice, možda zato što je istorijska

    ОдговориИзбриши
  3. Umalo da padnem u nesvet od ovoliko lepog na jednom mestu! :))) Amelie overdosed... :D

    ОдговориИзбриши
  4. Great Food se ne zna koja je lepsa od koooje...
    naisla sam i na flashu za vodu u Urban Outfitters radnji pre neki dan :) http://www.urbanoutfitters.co.uk/penguin-on-the-road-water-bottle/invt/5533427510000/&bklist=

    ОдговориИзбриши
  5. @Jasmina
    e da ozbiljna preporuka, stvarno je uzivanje i za struku i za tebi slicne prave citace

    @fashionmagnolia
    ee pa ovo je americki penguin

    @Amelie
    onda iz dve ture na izlozbu. ja sam se prvi put overloadovala pa cu morati opet :)

    @draga
    joooj videla sam ima i futrola za pasport! inace ovaj ani gif na kraju je sa urban oufittersa hehe

    ОдговориИзбриши
  6. hahah genijalno, sad vidim! a urban outfitters za mene je novo blago, imaju i super izbor knjiga i design stvarcica i sl, divote

    ОдговориИзбриши
  7. bila sam na izložbi-fantastična je!hvala na preporuci!:)

    ОдговориИзбриши
  8. eee, bas mi je drago. kad neko testira moju preporuku i uziva u preporucenom ohrabri me da nastavim sa preporucivanjem ;)

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails