14. 3. 2011.

Glass Photos



Tokom svoje buvljak faze (koja podrazumeva da vas bar dva prodavca prepoznaju i pozdrave na vikend smetlistu ispod vozne stanice na Novom Beogradu) pronasla sam i za pristojnu cifru konfiskovala par pravih bisera.

Jedan od tih bisera, prvi koji mi padne na pamet, jeste set staklenih plocica velicine otprilike 9x13cm. Te su plocice bile fotke. Negativi cini mi se, ali gledajuci ovo na sta sam ovih dana naisla, vise nisam sigurna. Mozda su bili i pozitivi.

U pitanju je stara fotografska tehnika koja se zove mokri kolodijumski proces. Staklena plocica premazana zapaljivim sirupaskim rastvorom eksponira se dok je jos mokra. Here's how it works, proces prezentuje Dan Carrillo:



..........................

I dok su ti stari portreti, neobicni kao oni koje sam ja usvojila na buvljaku, prica bez korena pa stoga i posebno misteriozna, ovi savremeni po kojima sada kopam na potpuno drugi nacin su jedinstveni.



Da bih vam objasnila osecaj koji mi se uzroji u glavi cim ugledam te stare foto plocice, dacu vam samo jedan istorijski primer. Charles Lutwidge Dodgson, odnosno Lewis Carroll, fotograf i pisac. Tvorac Alise u zemlji cuda. And here's Alice sa sestrama na fotografijama Luisa Kerola. Edith Mary Liddell, Lorina Charlotte ('Ina') Liddell i - Alice Pleasance Liddell. Beskrajno hvala britanskoj National Portrait Gallery za ovo.









..........................

A kolodijumske fotke novog vremena... kako one disu... pa zacudo, neuobicajeno isto. Dok ce vas ovaj radnik na naftnim mrljama u Golfskom zalivu svojom odecom navesti da pomislite da je rec o savremenoj sceni...



... ovaj skockani mister ce lako zaizgledati kao neko iz proslog vremena. Americki jug, segregacija. Gospel horovi i vrhunsko doterivanje za misu. Ne, sveza fotka iz studija Jody Ake. Ako ne verujete u njihovu svezinu u to ce vas uveriti prisustvo poznatih lica na ponekoj od fotki iz njenog portfolija.



Ipak, oni koje smatram najuspelijim pricaju o ljudima i beleze divne kadrove mimo vremena, potvrdjuju da smo odvajkada isti i da nasa sustina ostaje ista bez obzira na tehnike belezenja, tehnologiju, komunikaciju i brzinu kretanja. Ovo je najdivnije upotrebljena mokra kolodijumska ploca koju sam do sada pronasla:

8 коментара:

  1. Ova poslednja je tako predivna da nemam reci. :) Ma sve su divne!

    ОдговориИзбриши
  2. sve su divne, poslednja je cudesna
    *!*

    ОдговориИзбриши
  3. Prelepo!Poslednja je stvarno neverovatna.

    ОдговориИзбриши
  4. Pridružujem se svima,očaravajuće su sve ali su moj favorit devojčice... Iako su me na first glance podsetile malo na spooky energiju iz "Kruga", dublji utisak ostavlja kreativnost Lewis Carroll-a i tako artistički touch...

    ОдговориИзбриши
  5. Ali zamisli, to je prava Alisa! da, te fotke su pravo blago.

    ОдговориИзбриши
  6. juuuj, nikad nisam videla ovo... interesantish!

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails