27. 10. 2011.

Pop-Up Sabuda




Cini mi se da su pop-up knjige jedna od najvecih magija koja u detinjstvu moze da vas zadesi.




Istorija mozda ima bitnijih momenata, savremena scena mozda i bitnijih autora, ipak, ROBERT SABUDA je vec godinama prvo ime koje mi sine na pomen ove papirne inzenjerije.



Stil ilustracije specifican za njegove knjige uopste nije moj omiljeni, literarni predlosci nisu sa moje wish liste, cak mu je i sajt tako nekako sirov, ogoljen. Ipak, sve navedeno zaboravim kada me carolija neshvatljivo dramaticnih iskakanja knjige u trecu dimenziju ocara kao dete koje, opet cu to reci, otvorenih usta bulji u vatromet.



Za decake i poneku malu avanturistkinju, tri knjige koje cine Encyclopedia Prehistorica komplet:





a njegov Petar Pan, Carobnjak iz Oza i Alisa treba da budu obavezan deo biblioteke svakog klinca. Decijim Ustavom zagarantovano pravo.





Proces pravljenja pop-up knjiga je bas onakav kakvim ga zamisljam. SKLAPAJU SE RUCNO. Tek onda 19 dolara koliko Alisa kosta deluje super smesno.




Sto se mene tice, bila bi mi dovoljna i jedna jedina cestitka koju je Sabuda napravio za MoMA Store, da padnem u nesvest od srece.



Zapravo, ako bih za rodjendan dobila neku od Sabudinih pop-up knjiga, cestitka na upakovanoj knjizi bi morala da bude jedna od ovih. To bi bila nekakva priprema, da srce ne implodira kada nestrpljivo iskidam omotni papir i vidim knjigu ravnu pedesetostrukoj ovakvoj cestitki!
Ako ste raspolozeni za pup-up making of your own, krenite sa Sabudinim fraj modlama pa dalje kreirajte sami.

9 коментара:

  1. obožavam livre animé, što bi rekli francuzi. imala sam samo jednu kao dete i jedva čekam da svojoj deci jednog dana čitam ovakve kao Sabudine. hvala ti Jano što nam filtriraš svu lepotu danas dostupnu. :) :*

    ОдговориИзбриши
  2. Istina je, da su to najmagičnije knjige i ne samo za klince, male pandorine kutije iz kojih leti zlatni prah:) Sečam se moje jedine (iz prošlog milenijuma) bila je Trtnoružica a čuvala sam i jednu bombonijeru koja je otvarala bajku, u stvari su to bili naši 3D filmovi;)
    Knjige iz Enciklopedije su fenomenalne in kad ih otvoriš ponovno si u Neverlandu...ne mogu da se nagledam klinca u knjižari kad ih odkriju i doslovice upadneju u ralje dinozavra:D (i uvek sledi krik "mamamaaaaa...gle ovoooo"

    ОдговориИзбриши
  3. @little voice
    molim lepo :}

    @matilda
    a pa daj vec jednom zapocni neki blog ili tumblr sa pricama iz knjizare!

    ОдговориИзбриши
  4. blog, blog...to sam več čula....ajde, nešto ču ti poslati...navečer ili sutra, sada idem u knjižaru...popodne imamo bajku (moja draga Dada je Šinjorina Jablanka u 5 popodne za sve klinke i klince a u 7 prezentracija Meksičke kihinje, do danas jedina avtorska cook book na sloven ačkom:http://www.mladinska.com/skupina_mk/koledar_dogodkov/dogodek?etid=623) ...ovaj put sam lal od fotki i vina:)

    ОдговориИзбриши
  5. pitala sam se hoce li se pop-up books naci u paper week-u, jej! :)
    Muji ima mnogo slatku seriju flower pop up cestitki, jako jednostavne i drage, uzimala sam mami za rodjendan djurdjevak pop up, i ti si mi prva posle nje pala na pamet ;)
    http://www.muji.eu/images/products/l/5055198298635_l.jpg

    ОдговориИзбриши
  6. @matilda
    hajde hajde share the fun ;)

    @draga
    oooo, jos jedno podgrevanje muji ljubavi! divna je tako diskretna i divna, bas kao djurdjevak.

    ОдговориИзбриши
  7. obozavam sabudu i cesto ga poklanjam sestricima, deci drugara i sebi :)
    ovde stalno gledam sve na koje naletim, ali mi je najmagicnija i dalje "winter's tale".
    http://robertsabuda.com/sneakpeek/snpk0405-winterstale.asp

    ОдговориИзбриши
  8. winter's tale nije usla u post samo zato sto mi fotke koje je predstavljaju nisu bile dovoljno reprezentativne. inace, bela carolija, ne mogu ni da zamislim kako li je lepa uzivo. koliko sam videla ima i neke razne svetlucajuce presijavajuce papire. sreca za klince sreca za nas sto smo kao klinci :p

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails