Parisko sapunsko drustvo je, uprkos onome sto mi se ucinilo na prvi pogled, sasvim nova firma. Nov pohod, starinske kolekcije. Sapun, puder, balzam.
Farmaceut Stéphane Ouaknine zeleo je da napravi liniju koja bi duhom, mirisima i pakovanjima ozivela duh 20-ih u Parizu. Vreme Art Dekoa. Za ovaj poduhvat izabrao je dizajnera tipografa Daniela Pelavina i napravilli su vernu repliku starinskih pakovanja.
Koliko god da je to just pure simple lepo i ma koliko da kod mene okida tananu zicu koja me u trenu prenese na lisabonski buvljak, upravo tom putanjom shvatim sta mi tu smetucka. Setim se one legendarne potrugalske kozmeticke kuce, Claus Porto {since 1887}. Bas to sto me je privuklo na prvi pogled i na isti nacin na koji sam bila ocarana Claus pakovanjima, vec na drugi pogled zazvucalo je kao cist retro bez osavremenjenja. To se desilo cim sam procackala po Dajlajnu i shvatila da La Société Parisienne de Savons nije tu par vekova. Mali Claus Porto break, da shvatite o cemu pricam:
Shvatili ste. Razlika u postojanju tradicije i inspiricije tradicijom mora da se olicava i u tonovim dizajna vizulenog identiteta. Dovoljan je malecki twist kakav su napravili svedjani sa onim karamelama.
Ipak, u ovim prezentacijama izgleda buducih pakovanja nalazim zadovoljstvo jednako novopronadjenoj arhivi prepunoj prasnjavih etiketa, kao kada Louisse Fili otvori neku od svojih dragocenih skrinjica. Ona onda to preoblikuje u today's chic. Ovo je, pak, besprekorno dosledan starinski beaute emballage.
Ipak, bottom line je: posle svog tog premisljanja i preispitivanja, lako bih iskljucila svoju dizajnersko tipografsku analiticnost i castila bih sebe jednim La Société Parisienne de Savons proizvodom. Mimoza puderom, da budem prezicna. Tu mimozu nesto kriju kao zmija noge, ali ulovila sam je ja... Isplivala je u Danielovom postu u kom predstavlja kalendar koji je zgotovio koristeci visualse koje je kreirao za ove pariske sapundzije.
Pregrubi kalendarijum lako okom preskocim zato sto o-bozavam gornje polovine listova ovog kalendara i obozavam tu kljucnu zackoljicu – kalendar je obelezen godinom 1928. kojoj se raspored datuma poklapa sa ovom 2012. Looove it!
Aaaa, divotno !
ОдговориИзбришиNe bih znala da li da ih pojedem, ili mirisem :)
I vidi, imaju i sa mojim imenom, ccc :)
i mene su uspeli da ocaraju... ;}
ИзбришиAkopreskočim tvoje krtično oko prfesionalke (tkz. OkoSokolovo) javim se za prazne kutije, pa da u njih pohranim moje vintage naušnice (pogotovo mirisa Rosa i Fleur de France te Cadol... ma nemaju wwww?)
ОдговориИзбришиSvakako je jasno o čemu govoriš kad par puta usporediš jedne i druge proizvode.
Ajmo na kompromis. jedna fina pudernica sa dizajnom Alface, puffff i pretvaram se u Zeldu;)
nemaju www jos, novi su. cudno mi je da su i ovo izbacili, s obzirom da jos nemaju izvedene kutije nego tek dizajn. mada, eto, koliko se prica o njima, pametno su to uradili. buzz nikad nije na odmet.
ИзбришиVidis da im je marketing totalno uspeo. :) Ako si ti tako strucno nasla zamerke, a opet posustala pred tim pakovanjima, sta mi obicni smrtnici da kazemo. :D
ОдговориИзбришиMada se slazem sa tobom. Ipak bi to moglo da deluje malo vise savremeno, da se vidi da je to ipak noviji prozvod.
ma znam, svi mi koji se smucamo po slicnim adresama na netu i dopisujemo ovde, svi padamo na lepa pakovanjca... ;]
Избришиpadamo na lepa pakovanjca toliko da mogu i prazna da nam ih prodaju :D
ОдговориИзбриши#mojslucaj
Bas htedoh da se latim tuzbalice o nekritickom prepisivanju tradicije...ali u pravu si, mozemo da kritikujemo koliko hocemo, ali bismo, ustvari, najradije posedovali :)
ОдговориИзбришиeto, razumemo se potpuno...
ОдговориИзбриши