11. 1. 2011.

Edamame.



Moja ljubav prema edamamama plamti nesmanjenom zestinom vec nekoliko godina.

U Americi su mahune soje jos od 2003 hottest new veggie, a kod nas je ova ultimativna grickalica potpuno nepoznata.

U Japanu cete je dobiti uz pivce, kao kikiriki. U Wagamama restoranima sirom sveta edamame su standard, u njujorskim asian places, standard. Najobicnija porcija barenih mahuna posutim krupnom solju. M-ljac.




U Japanu sveze, ja bih se zadovoljila i zamrznutima, pa cak i u ruznom pakovanju, mada ne vidim zasto bi mahune soje bile tolika ekskluziva u Srbiji zemlji koja takodje soju uzgaja..? Am I missing something here?

A onda, pored savrseno jednostavne porcijice od malopre mogla bih ih priredjivati na raaaazne nacine:

Edamame Soup with Wasabi Cream



ili ako vise preferirate - supa od edamama i rukole



pa Edamame Wontons


pa recimo nudle od heljde sa zelenim cajem u epizodi Crispy Skin Salmon with Cha Soba



Tu su onda dip, edamame humus, ravioli sa edamamama i orahom, homemade zeleno sojino mleko ili osvezavajuca i prezdrava salata od edamama i arama. Pa onda jos...

Pea and edamame pesto on angel hair



heavenly translucent and beautifully sticky Shrimp and Edamame Dumplings



Ili, jednostavna salata in a big bowl, savrsena za drustvance:



Za kraj, totalna deromantizacija posta i moje zaljubljenosti u sojine mahune. Prebizarni, klasicno japanski klip iz serijala storija o karakteru koji se zove Mameshiba. Sta je Mameshiba? Nije pas, nije mahuna, nego njihov hibrid. Bizzare enough. Size klipa koji sledi kaze: Just as a business man is about to eat an edamame, he falls victim to the charm and wit of an adorable edamame mameshiba and its irreverently funny trivia. Enjoy:



TOLIKO sam zelela da kupim nesto sa ovim likom u Tokiju. Again, zasto nisam - pitajte me. Ipak, nisam otisla kuci edamame empty handed, ovakav privezak je moj,





u isto vreme opsesivno zivcirajuc i smirujuc kao puckanje one zastitne plastike satkane od baloncica. Ah da, Bandai, ista firma, napravila je i takav privezak - beskrajnu malu puckajucu foliju za poneti. Ali, moja je beskrajna mahuna soje:



Zakljucak danasnjeg posta, ako prokrijumcarite seme i napravite dil sa nekom zenicom sa pijace, talim se. Javljajte. It's kind of emergency.

<><><><><><><><><><><><><><><>

6 коментара:

  1. hahaha, nemam reci. koliko su japanci ludi! mislila sam da je opis mameshibe kao zrno-psa tvoja interpretacija,ali kad sam videla još par epizoda...
    sad mi je stvarno mnogo toga jasnije!
    a edamame je uf, njaf, mljac-divan. kao da sam nekad cula neko od obrazlozenja sto ga kod nas nema, ali sad ne mogu da se setim...

    ОдговориИзбриши
  2. jos uvek nisam nasla. ako nađem donosim to seme, pa da se bacamo na posao. ja imam zemlju, ti imas elan. :)
    btw - recepti su da umres(nema linka za wontons). baš me mrčiš. to nije lepo.
    kisam te
    ps - onaj link za narucivanje klope je genijalan.

    ОдговориИзбриши
  3. Jasmina nedavno udata za Todorovica i Jovana nedavno udata za Todorovica. To sam sad shvatila. Strava!

    Jasmina, ne bre, to je zvanican opis mameshibe. ludi su.
    Ako se seris objasnjenja, javi, da ne ulazimo dzabe u biznis.

    Jovana, sa sam kao naivno probala da narucim sa knjigama i diskovima sa amazona, ali djavola.

    da, google slam narucivanje = zakon.

    ОдговориИзбриши
  4. unbelievable! e, Jano stvarno svasta ima na tvom blogu. kosmicki :))

    edamame-da, pa raspitacu se, ali to ne treba da bude prepreka tvom, tj. vasem biznisu ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Ako ti trebaju edamame jos uvek, javi se, znam gde ih ima u Bg-u, jeftino 😁

    ОдговориИзбриши
  6. Ako ti trebaju edamame jos uvek, javi se, znam gde ih ima u Bg-u, jeftino 😁

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails