14. 10. 2008.

BORA ILJOVSKI




BORA ILJOVSKI je tema mog (danas uspesno odbranjenog ^ _ ^ ) rada iz istorije umetnosti u okviru postdiplomskih studija na Fakultetu primenjenih umetnosti. Odavno sam za Tipometar pisala kratak tekst o njemu povodom retrospektivne izlozbe koja se desila 2006. u MSU, ali me je sada, kada sam ga upoznala i nesto dublje se upustila u istrazivanje, kao neki tornado ponela snaga prepoznatog srodnog senzibiliteta.


Ako zanemarim sve te divne detalje koje sam opisala u ovoj knjizici, ono sto se odnosi konkretno na njegov opus i narocito na slovni znak kao vazan element u nekim od njegovih slika, noseci utisak i osecaj koji sam uspela da uhvatim ovim radom je njegova jasnoca i beskompromisnost, snaga i konstantno zivo interesovanje, mlad duh, specifican i meni blizak humor, pronicljivost i snazan zdravorazumski oslonac koji Bora Iljovski ima u sebi samom. Samo malim delom konkretnih verbalizovanih stavova apsolutno jasno mi je docarao celinu koju cine Bora i njegov celokupni rad.


Jos uvek sam omadjijana utiscima koji me drze od tog naseg razgovora i cim malo umine lako ga potkrepim prelistavajuci ovu knjizicu koju sam napravila i na koju sa poprilicno ponosna.
Evo nekoliko strana:









..................................................................................................
HERE ARE a few pages from the study on Bora Iljovski's work I worked on as a part of my Aftergraduate studies on the Faculty of Applied Arts in Belgrade where I also teach as a assistant to teacher at Applied Calligraphy and Type Design courses.

He is the artist incredibly close to me in sense of his both artistic sensibility and general thoughts on work and life. He's been a huge inspiration and the fact that he's his own pillar, a firm reason and common sense makes a strong dock for me too. Everything's buzzing in my head, I finished with this today getting this exam done so it's hard for me to put all of this in words even in Serbian and it's even harder doing this in English...

Here are a few pages from this little book of mine I'm pretty proud of. It is called "Joy is refreshment and the other way around" after his painting's title.

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails