5. 12. 2012.

Teasy




Redizajn pakovanja, primer iz licnog iskustva. Pre nekog vremena u studio Coba&associates dosla je firma iz Soko Banje koja se bavi proizvodnjom cajeva.


Dosli su da redizajniraju SVE, a njihova paleta proizvoda je velika i raznorodna. Adonis ima apotekarske cajeve, filter kesice, caj za grickanje i jos jedan avangardni projekat - Teasy. Radila sam razdragano na svim segmentima ovog projekta, a danas paznju posvecujem samo jednom. U principu, ako bismo sve oko ovog redizajna sveli na jednu jedinu sliku, Teasy pre i posle izgleda ovako:





U pitanju je caj spremljen u plasticnu kasicicu sa filter papirom. Dakle, nije forma na koju smo navikli. Potrebno je imati otvoren istrazivacki duh da biste probali i zavoleli ovaj novi nacin priredjivanja caja. Zato je slogan za ove cajeve: Nova cajna ceremonija.



Kako prikazati tu atmosferu, kako opisati sta vas ceka u kutiji, kako uciniti da taj osecaj postoji sa kutijom na polici i u trenucima kada caj ne pijete, pade mi na pamet. Trebaju nam whimsy, zacudne kolaz ilustracije kakve pravi Vesna Pesic!

Pozovemo je. Odusevljeno pristane jer se njene ilustracije nikada do sada nisu nasle na pakovanjima. I to za hranu. Sta Vesna kaze o ovom zadatku: 

"Kao moje prvenče u ilustrovanju pakovanja, posebno mesto u srcu našlo je još na samom početku rada. Izazov je svakako bio u prilagođavanju čaja, kao jednog tradicionalnog proizvoda, u jedan svakodnevni ritual zdravog života modernog čoveka a da nije vezano samo za simptome prehlade. Tako su se kao glavni elementi našli motivi sa klasičnih slika, koje su nam manje ili više poznate, a koje se razigrano prepliću sa savremenijim elementima. 
Praviti seriju proizvoda zahteva dosta promišljanja o rasporedu i prilagođavanju ostalim elementima koje svaka ambalaža ima. Takođe, razmišljanje o vidljivosti u odnosu na druge proizvode, reakcije prosečnog kupca, njegov odnos prema pakovanju i da li ga razume, prihvata... Iako ovo donekle ograničava, sa druge strane, postavlja još jedan izazov u čijem prevazilaženju treba uživati koliko i u šoljici dobrog čaja."

Dobro je raditi sa spoljnim saradnicima koji su spremni na razuman broj izmena, dorada, prepravki. Retki su oni koji pazljivo slusaju uputstva art direktora, sa kojima se dobro razumes i ne gubis vreme. Vesna je bila tako osvezavajuce efikasna, fleksibilna, davala precizne procene vremena potrebnog za svaku narednu fazu rada i postovala rokove.

Sa materijalom dobijenim od nje bilo je zadovoljstvo sklopiti Teasy familiju koja izgleda ovako:


























Objasnicu vam pakovanje detaljnije, i to na primeru mog omiljenog iz ove serije, onog za zeleni caj. Mala animacija s pocetka posta upravo je osecaj koji u meni ovo pakovanje okida:





Pakovanje sam osmislila tako da moze da se prilagodi raznim policama i navikama. Ovako izgleda kada stoji polozeno:





... a ovo je strana koju vidite ako kutiju drzite na polici uspravno:





Ovako smo objasnili sta je Teasy i kako se koristi:





A onda, te dve bocne strane. Obe su tipske. Ovo je jedna, sa novim logom i potpisom linije tih njihovih hrabrih novih koncepata kojima smo dali zajednicko ime Imaginitea. Uz logo tu je cvet adonis i istoimeno bozanstvo.





Naspramna bocna strana ima isti logo sa potpisom podgrupe, a onda na cistini su razigrani elementi dizajna prednje, glavne strane kutije. Ovo je za mene melem za oci.





Kada pogledate te apstraktne bocne strane svih osam cajeva, izledaju ovako:





... ukoliko sam vas zaludela ovim objasnjavanjem, evo rasklopljenog pakovanja za Teasy zeleni caj:




Sklopljene kutije zajedno zuje ovako:





Ovo nije neka sasvim dreamy prica. Teasy cete u prodaji poprilicno tesko pronaci, a i kada ga ulovite u nekoj apoteci ili zdravoj hrani, medju starim pakovanjima samo cete ugledati samo dva redizajnirana, sumsko voce i brusnicu. Verovatno treba prvo prodati stare zalihe odstampanih kutija, pa ce tek onda nove stici na police. Ukoliko ih se uzelite, svratite ovde.


23 коментара:

  1. ova poslednja informacija me je prosvetlila, kao luda sam ih trazila bezuspesno pri svakom dolasku u BG od kad sam ih negde na webu sacnula pre par meseci.uff kakva steta, zasluzuju da stoje sve zajedno i da zuris u njih i ne mozes da se odlucis koji da probas, u mom slucaju sve bi djuture zavrsile u korpi iako nisam luda za cajem.Savrsen, savrsen dizajn, kao i uvek :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ah da, silna je gre'ota sto su u limbou izmedju postojanja i nepostojanja...
      i ja sam vise pasionirani sakupljac nego pasionirani konzument caja, to je prilicno blesavo. ove svakako jedva cekam na polici, u dva eto uzivam, a javiljam ako se ispili jos koji...
      :)

      Избриши
  2. Анониман5. 12. 2012. 08:55

    vau, jako mi se sviđa REDIZAJN (zapamtila ja). onako je, kako bih rekla, ultra moderan, a opet starinski. baš kako treba biti. bogate ilustracije. čestitam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bravo! Zadovoljstvo ce mi biti da kupim nas prozivod u ovako skladnom i moderno redizajniranom pakovanju nasih dizajnera. Od sada kutije caja nece vise stajati unutar polica vec na nekom vidnom mestu ;)

      Избриши
    2. hvala ti isidora, i ja sam jako zadovoljna :)

      Избриши
    3. marija, da, da, iskljucivo na vidljivo mesto!

      Избриши
  3. Pijuckam caj i uzivam u ovom postu :)
    Ziveli za jos mnogo zajednickih projekata!

    ОдговориИзбриши
  4. teasy sam otkrila pre nekih godinu dve u metro-u, i opasno se zaljubila u sumsko voce :) a upravo pijem visnju vanilu :))) apsolutno savrseni, sad pakovanje odgovara kvalitetu caja :D

    ОдговориИзбриши
  5. wow ekstra ;) bas volim cajeve a ove do sada nisam pila a sada njihova pakovanja opasno mame :)

    ОдговориИзбриши
  6. Maštovite ilustracije u potpunosti odaju utisak božanskog uživanja. Čak i pogledi većine likova na ilustraciji. Skroz mi se to sviđa! A i ideja o tome da možemo da držimo kutiju vertikalno ili horizontalno, a da dobijemo informaciju koji je čaj, totalno je super!
    Sad ću definitivno da se bacim u potragu ovih čajeva! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nije ih lako naci, narocito ove redizajnirane, ali vredi truda ako mene neko pita. Naravno ja sam ovde vrhunski neobjektivna ;D

      Избриши
  7. Odlicna su pakovanja, teraju da kupite proizvod. Podvig je smestiti ovoliku kolicinu umetnosti, igre, kreative u okruzenje obicnog coveka. :) Medjutim, imam pitanje za Vas, posto se bavite tipografijom. Kako komentarisete upotrebu 5 razlicitih fontova uz dodatne varijacije u tezini i shadow efekat?
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dizajn je slagalica. Svi detalji treba da budu u funkciji i da grade skladnu celinu. U ovom slucaju mnostvo je u cilju opisivanja atmosfere cajanke kod Ludog Sesirdzije. :)

      Избриши
  8. Divno! Čim me presretnu u prodavnici, biće post o njima:)

    ОдговориИзбриши
  9. kako su svi več sve rekli, dodajem...ove bi imala na steni. pika. upsss, tačka.

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман28. 10. 2013. 23:35

    Pakovanje je neobično zanimljivo i slatko, biće ukras u svakoj kujni, a nadam se i mojoj.
    Sistem sa kašičicom mi je odličan, a naročito mi se sviđa jer više ne bih morala da kopam po kuhinjskim elementima u potrazi za "onom" kašičicom za med, kojim obično sladim čaj.
    Rtanjski čaj iz nekog razloga već dugo ne nalazim u prodavnicama u kojima sam ga uvek kupovala, pa se tome dodatno radujem.
    Sve je divno, ova prezentacija mi je držala pažnju sve vreme (za razliku od mnogih drugih), a sada samo još ostaje... Teasy (rtanjski ili neki drugi) uz malo sreće nađem, kupim, skuvam i zasladim i - javim utiske iz prve ruke.
    Svaka čast!

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails