4. 12. 2012.

Redesign Time



Danas prica o redizajnu pakovanja kroz konkretan, imaginarni projekat. Kako razmisljam, kako istrazujem, skupljam i odbacujem. Kreativni proces i moguci ishodi.

Zamislimo da radimo na redizajnu pakovanja za kucu sa tradicijom. Porodicni posao, licni odnos prema poslu, proizvodu, zaposlenima, pakovanju, logou. Svaki redizajn je tezak, ali rekla bih da je ovakva situacija jedna od najtezih. Moj imaginarni klijent je Martelli. Sada izgledaju ovako, drazesno retro, ali malo grubo za oko.



pasta pack via belowtheclouds


Treba im pametno poliranje, nikako preterano, nesto pismeno i diskretno. Tako izvedeno da redizajnirano pakovanje izgleda jos istinskije i autenticnije nego aktuelno. Da deluje kao vracanje na idealni original koji je vanvremenski sjajan, balansiran. Svaki detalj na svom mestu i nista nepotrebno.

Kako pocinjemo? Istrazimo opste stvari. Kako se pravi pasta:





Zatim, istrazimo posebnosti ovog poznatog, cenjenog proizvodjaca. Pastu prave od 1926. u mestu Lari u Toskani.









photos from blog.gessato.com


Ukoliko mozete, docepajte se epizode Pasta Mania iz serijala Global Food. Evo samo trejlera:





Idealno bi bilo posetiti proizvodnju, poslusati gazde, radnike, njuskati, cackati, postavljati pitanja, slusati pazljivo. Beleziti sitnice. Shvatiti kako funkcionise proizvodnja, kako se proizvod pakuje, masinski ili rucno, sta je nepromenljivo u tom procesu. Kako radnicima novim pakovanjem olaksati posao, a ne zakomplikovati zivot.












photos from blog.gessato.com


Istraziti sta bi bilo idealno pakovanje, kutija, kesa, plasticna ili papirna. Onda, sagledati trziste, domace i strano, videti koja vrsta pakovanja je uobicajena, sta je standard. Osmisliti logistiku proizvodjenja pakovanja. Naci adekvatne saradnike ukoliko menjate dotadasnju semu proizvodnje pakovanja. Nekoliko pravaca razmisljanja, papir, karton, plastika. Mala proizvodnja koja ostaje ista ili, slucaj kada proizvodnja raste... U primerima koji slede poenta je istrazivanje koncepata i pravaca razmisljanja, a ne konretni detalji, izbor boja i tipografije ma koliko oni lepi bili. To je samo finalna stanica redizajna pakovanja.




vise informacija ovde



vise informacija ovde



vise informacija ovde


vise informacija ovde



vise informacija ovde



vise informacija ovde


vise informacija ovde


Kada ste napravili moodboards, prvo za sebe, strucniji i apstrakniji, pa i za klijenta, jasniji i popularniji od prvog, smislili kakvu atmosferu zelite da stvorite, sta su kljucne reci i koji su ciljevi sa novim pakovanjem, imate na umu da je sve sto predlazete izvodljivo, tek tada je vreme za dizajniranje.


U mom moodboardu, i u onom za sebe i u onom za klijenta, kao opis jednog od tri moguca pravca svakako bi bila i ova D&G kampanja:













Sutra, konkretan primer. Kakav sam zadatak dobila i kakvi su rezultati mog rada na jednom ovakvom redizajnu pakovanja.

===================================

beautiful intro photo by EatBoutique


4 коментара:

  1. Osvežavajuće edukativno. Čekam još:)

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман4. 12. 2012. 08:53

    jedva čekam! istina, da bi se napravio dobar dizajn artikla, inspirativno je proučiti sve detalje oko njegove proizvodnje. tako sam ja radila dok sam pisala copywriting tekstove. proučiš sve, ubaciš se u film i onda - krene samo od sebe. a šta ćeš inspirativnije od hrane, hahaha. još da ti daju da probaš te špagete... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aaaa, dizajn je jedno redizajn nesto sasvim drugo. Kod prvog se krece od nule, kod drugog menjas nesto za sta je klijent vezan cesto godinama... I jedno i drugo je komplikovano na poseban nacin. :)

      Избриши

Related Posts with Thumbnails