7. 4. 2009.

Interview Timeline



40 GODINA posle lansiranja prvog broja Andy Warholovog Interview Magazina i milion promena koje je casopis kao i sam grad Njujork pretpreo, ovog aprila se desila i promena koja je, rekla bih, here to stay. Posle kratkog mini kraha u vidu najlosijeg logoa koji je casopis u svojoj istoriji video pojavio se ovaj novi/stari logo. Ali da krenemo od pocetka.

Kada covek krece na more, vazno je da napravi pametan izbor literature za plazu. Posto ne citam laku literaturu, a za ozbiljne knjige mi treba koncentracija koja ne prilici datoj situaciji, a s druge strane imam i taj problem da ne mogu da podnesem da ostetim knjigu, sto je must ako odlucite da je vukljate sa sobom. Dakle, to treba da bude nesto sto butnete lezerno u torbu zajedno sa svim ostalim stvarima pa i mlekom za suncanje koje moze da iscuri i upropasti sve. Dakle, kad kazem neoptrecujuca literatura ne mislim na ljubice i slicno bacanje papira nego na nesto brzo, zabavno i na sta u slucaju preke potrebe mozete i da sednete da ne biste uprljali zutu letnju suknju. U bioskopu na otvorenom u kome su prljavkasta sedista, na primer.

E, tako sam ja, pored jos par stvari, odabrala Interview Magazin za plazu. Na naslovnoj strani avgustovskog broja 2008 je bila Eva Mendes. Fenomenalna naslovna. I sam papir na kome je stampan, format, obim, slog. Nekako je sirovo, rusticno, upeglano, divljina 70-ih u Njujorku kanalisana u nesto sad aktuelno. Sve na mestu. Dobri tekstovi, pametni intervjuisti i dobro odabrani gosti. I kad pomislim da su omanuli dam im sansu da me ubede u suprotno, toliko su kul. Devedesete i pocetak 2000-ih su nosile moj omiljeni Interview logo. Ovaj:



Na pocetku, 1969 i dalje, tih prvih godina, svaka naslovna kao da je bila rucno radjena. Svaka malo drugacija i uvek sa dodatkom Andy Warhol's ispred imena casopisa. Jos jedan od njegovih spektakularnih umetnickih projekata posvecenih fascinaciji kultom poznatih licnosti, ovo je bio ultimativni njujorski avangardni andergraund magazin.



Tu su se tokom vremena desavali najrazlicitiji likovni eksperimenti u materijalu. Sa uobicajene vertikalne naslovne strane neko vreme su se preorjentisali za 90 stepeni clockwise. Onda se umesto slobodorucnog potpisa pojavilo ime Andy Warhola ispisano onim nekim ruznjikavim retro skriptom. Od toga su srecom brzo odustali. Logo koji je koriscen od januara '73 opstao je do jula '74 sa malim varijacijama u debljini ostrog ispisa. A onda se u avgustu '74 logo stilom vratio na onaj iz decembra '72.



Septembra '75 isti logo na 90 stepeni counterclockwise i Interview Magazine postaje ponovo vertikalni. Ovaj divni shkrab logo iz dva poteza ostaje u upotrebi i kroz cele 80-e, da bi redizajn dozive sa februarskim izdanjem '90. Kaligrafski najplemenitiji i meni jos uvek omiljeni, opisuje ceo komad vremena do kog je sinergicki podrzavao armiju fenomenalnih naslovnih strana sve do poslednjeg broja na kom je bio upotrebljen, upravo mog morskog broja sa Evom Mendes na naslovnoj. Posle toga blamazno los logo mimo bilo kakve tacke u njegovoj istoriji, los gothic metal, izlomljena slova, izforsiran i stilski problematican u svakom detalju pojedinacno. Ovaj nesretni logo nije imao ni jedno lepo slovce. Srecom, ovo su uvideli i urednici te je potrajao svega 6 meseci. Bilo je jasno da se casopis nalazi u nekom cudnom prelaznom periodu i da se sprema nesto novo. I onda su, u decembru 2008, izbacili potpuno novi sajt koji po izgledu i organizaciji podseca na NYMag i gde se, dakle, osecam udobno i kao kod kuce.


I najzad, sa najnovijim, aprilskim izdanjem, imamo novi logo. Ili bolje reci, novi/stari logo. Slicno onom iz decembra '72 imamo novi naskrabani logo, zanimljiv tok, "I" koje krece odozdo, dramaticno se tankom linijom penje na gore i dalje u neprekinutom otku ispisuje celu rec. Pritisak mekom olovkom po papiru postaje slabiji, linija tanja pa pri kraju malo jaca. Jedna sigurna crna senka rotirana je tako da podrzava ovaj krhki logo koji neodoljivo podseca na samog Endija. Taj njegov duh koga su se izgleda dodatno podsetili u avgustu 20008 i koji ih je pokrenuo da naprave sledeci korak ucinio je da pozelim da podrzim taj napor. Pretplatila sam se i sada cekam da u sanduce stigne sledece papirno izdanje i da vidim logo u novoj ulozi. This baby's here to stay. Sigurna sam.

............................................................................................
sorry, translation very soon.

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails