23. 12. 2009.

MASTER: Seydou Keita



UPRAVO SAM SAZNALA za ne-ve-ro-vatnog fotografa iz Malija. Njegovo ime je Sejdu Kejta.

Kada pronadjem neku novu ljudsku gromadu za koju do sad uopste nisam znala, a tragove toga sam naslucivala u prolazu i u fragmentima cekala da se kockice ovako sloze, sva ustreptim. Trunke rekonstruisane atmosfere sa snimanja Sejdu Kejte smo videli u spotu za pesmu Got Till It's Gone - Janet Jackson i Q-Tipa. Obozavam ovo vreme lako dostupnih informacija koje se ulivaju u moj kompjuter sa svih strana, obozavam tv koji mi je otkrio gospodina Kejtu, obozavam net koji me zapljuskuje morem njegovih fotografija. A Afrika je u svakom smislu za mene jos uvek potpuno neotkriveno parce Zemlje.

Rodjen je 1921. u Bamaku, glavnom gradu Malija, umro u Parizu 2001, samouki fotograf je stvarao predivne crno bele fotografije koje voli i lokalni fotografisani zivalj, a istovremeno i umetnicka publika i kritika sirom sveta. Kao nekakav fotografski naivac. Direktan, dirljivo naivan, snazan toliko da mi se place. Sa teskom mukom medju svim tim licima, studijskim pozama, odecom i titravim printovima biram ovih nekoliko. Prvo, cetiri horizontalne i poprilicno bizarne:





Neke koje na drugi nacin ostavljaju bez teksta:




I gomilica zenskih, sestrinskih, sarenih i bez boje:






Filmic sa propratnim tekstom i mnogo fotografija:


I spot za Got Till It's Gone:



Sa usemplovanim komadicem Joni Mitchell koji kaze Don't it always seem to go that you don't know what you've got till it's gone. Evo ga i original, cisto onako.

pogledajte i procitajte jos o Sejdu Kejti:
ZoneZero - njegova prica i galerija
Metmuseum
Justin Teodoro's blog


...........................................
soon. enjoy incredible images until.

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts with Thumbnails