26. 10. 2011.

Papel Picado




Meksički tradicionalni zanat pravljenja tanane i spektakularno efektne dekoracije za sva velika slavlja.

Rođendani, svadbe, verski i državni praznici. Day of the Dead ili Cinco de Mayo, šareni papirići se vijore.




Kao neka elaborirana verzija onog našeg makazičarenja iz detinjstva!




Tanki, rekla bih flis papiri raznih boja slažu se u gomilice do čak 100 listova, i po matrici, a uz pomoć dleta, rezbare se ručno u ovakve papirne čipke.




Boje perforiranih papira se ne biraju tek tako.




Sky blue or pink and white are commonly chosen for celebrations in honor of the Virgin Mary, yellow and white for parton saints, vibrant pink, orange, and purple are the key tones employed for ofrendas (offerings) associated with the Day of the Dead. Shades of purple are also widely used at Easter. The colors of the Mexican flag – red white and green – are set aside for venerating the nation’s patroness, La Virgen de Guadalupe, as well as for commemorating Independence Day, Sept. 16th. Rainbow hues are appropriate for Christmas and non religious festivities. (via Wiki)

A crna... nemam pojma. But it's sooo pretty.




A onda eto i tih belih, sa Bogorodicu i svece... Kao miljei.




Vole ih i mladenci.




I kako da ga se ne setim. Maestralni real-life Edward Scissorhands. Dame i gospodo, Rob Ryan. On pravi neverovatne rezbarije u papiru koje TAKO silno zvuče kao meksičke dekoracije. Sofisticiranije i daleko detaljnije, sa neverovatnim scenama, bezbrojnim sitnicama, njegovim slovcima koja se slažu u tople tekstove. Sećate se, pričala sam o njemu kada sam vam predstavljala liniju pakovanja Snowberry kozmetike.




I eto, baš uoči Paper Week-a ;p, Etsy je objavio ovu pričicu o Mister Robu:




There it is. Kada bih samo imala ovakve otirače da me svaki dan nasmeju potsećajući me na divni Papel Picado...


3 коментара:

  1. ujturo popijem moju mokku za tri uz talijanske vesti, odšofiram 17 km, čekam busič odarkinga do centra i na mobiču pregledujem web, dođem u kancelariju i izpišem Jana (odbaci me baš kod tebe)i celi dan sam bila u ekstazi i odlučila, da ti napišem ljubavno pismo navečer, u miru, samo moj kavč, Biba, moj mali sivi laptop, ti i ja.

    Jano moja, ovaj post ide u ale tvojih postova (i ako se neko čudi je to njegov problem). Luda sam za tim malim finim čipkastim papiričima koji pretvore sva mali grad u bajku, feštu, pa koliko bio Meksiko jadan in degradiran, njihova kulturna baština je jaka i pozitivna. Nedugo toga sam naručila, ne baš novu knjigu, Frida's Fiestas (Recipes and Reminiscences of Life with Frida Kahlo), najvjerovatnije neču nikda pripremiti ni jedan recept ali knjiga je uvid u male intimne fieste, ručke, kučanstva fenomenalne žene, koja je znal od kud dolazi.

    ОдговориИзбриши
  2. jesam li ti juce rekla da ce danasnji post biti za tebe! ;D

    hvala ti mnogo na divnom komentaru, sada mogu mirno da spavam, bila sam se zabrinula da ce moja nadahnuta prica o Papel Picado ostati bez reci :}

    ОдговориИзбриши

Related Posts with Thumbnails